7.10.09

>>>Review : Touch of Africa konserten

Jag måste bara berätta om konserten som jag fick gå på igår kväll i Malmö. Det var en stor svensk kör som heter Ekoo, som hade övat in många afrikanska sånger, och sedan en mindre kör från Sydafrika från Star of Life skolan. Och så Triple & Touch killarna från Sverige.

Konserten hette Touch of Africa och den var verkligen helt fantastisk. Sydafrikanernas röster var ljuvliga, sångerna skapade underbar stämning och när de började dansa så var det fullt liv i lokalen!

Jag rekommenderar starkt att du går på konserten i din stad om du kan, kolla på schemat på Star for Lifes hemsida här >>>. För varje biljett som säljs kan en elev gå i skolan ett helt år i Sydafrika.

De sålde också en bok, CD-skiva och T-shirts efteråt, så ta med kontanter om du vill köpa. Jag kommer att skriva om boken och skivan lite senare.

Enda nackdelen var att konserten inte började förrän kl 19, vilket gjorde att min dotter inte kunde följa med. Men nu när jag tänker på det så är det möjligt att hon hade svimmat av lycka, så vi får hoppas på nästa år. Istället lärde jag henne att ”dansa som en Zulu” imorse, och hon har verkligen försökt alla möjliga knepp för att få till det där med att klappa händerna under benet, men utan framgång. Vi får fortsätta att ”dance like a Lulu”, som hon säger, tills hon får till det.

Kort sagt: gå på konserten om ni kan!

Inga kommentarer: